Toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot

Toimitusehdot

Tapanilan Terveyden verkkokauppaa KOSKEVAT SOPIMUSEHDOT 9.12.2019

Nämä sopimusehdot sisältävät Tapanilan Terveyden / Tapanilan Terveystalon ja Terapiapiste medifitin verkkokaupassa myytävänä olevien tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot.

Verkkokaupassa myydään tuotteita, jotka liittyvät fysioterapiaan, liikuntaan ja kuntoutukseen. Kaupan Tuotteita on tilattavissa Tapanilan Terveyden laajuudessa myös muissa myyntikanavissa kuin internetissä esim. puhelinmyynnissä tai toimipisteissä.

1. Asiakkaan rekisteröityminen, sopimuksen syntyminen ja sopimusehdot

Sopimuksen syntyminen Tuotteesta. Sopimus syntyy, kun Tapanilan terveys on hyväksynyt asiakkaan tilauksen toimittamalla asiakkaalle tilausvahvistuksen ostettavasta Tuotteesta. Tapanilan Terveys varaa oikeuden olla hyväksymättä asiakkaan tilausta. Kuluttaja-asiakkaan on oltava täysi-ikäinen.

Sopimusehdot. Asiakas sitoutuu tilausta tehdessään tilaushetkellä kulloinkin voimassaolevaan 1) Tuotekuvaukseen (“Tuotekuvaus”) sekä 2) Verkkokauppaa koskeviin sopimusehtoihin (“Sopimusehdot”). Kaikki em. ehdot ovat luettavissa Verkkokaupan sivuilla. Mikäli ehtojen sisältö on keskenään ristiriitainen, noudatetaan ehtoja edellä mainitussa järjestyksessä.

Tapanilan Terveydellä on oikeus muuttaa 1) Tuotekuvausta ja 2) Sopimusehtoja.

Tuotetiedot. Kaikki Verkkokaupan Tuotteet myydään sellaisena kuin ne ovat. Tapanilan Terveys ei vastaa Tuotteiden valmistajien sivuilla olevista virheistä. Asiakkaan on huomattava, että Verkkokaupassa ilmoitetuissa Tuotetta koskevissa tiedoissa voi olla inhimillisestä erehdyksestä aiheutuvia virheitä. Tapanilan Terveys voi vedota erehdykseen, jos virhe on ollut niin ilmeinen, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Ilmeinen virhe on kysymyksessä, kun esimerkiksi 100 euron arvoisen tilauksen hinnaksi on merkitty 10 euroa.

2. Hinnat ja maksaminen

Hinnat. Tuotteiden hinnat ilmoitetaan Verkkokaupassa. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tuotteiden toimituskulut määräytyvät tilattujen Tuotteiden, niiden painon sekä kuljetusmatkan mukaan. Asiakkaalle ilmoitetaan tilattavien Tuotteiden toimitus- ja muut kulut ennen sopimuksen syntymistä.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

Maksutavat

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Mash: Mash Laskulla saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista ja 45 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Mash Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 9 kk, 12 kk, 18 kk, 24 kk) ja saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Mash Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–10.000 euron ostoksille. Lisätietoja Mashista osoitteessa https://www.mash.com/fi/kuluttajille/hinnasto

Mash Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Mash Laskulla tai Osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Mash Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4) Sähköposti: payform@bambora.com Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17) Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

3. Tuotteiden saatavuus

Tuotteita voi olla saatavilla rajoitetusti. Rajoituksista ilmoitetaan Tuotetietojen yhteydessä tai Verkkokaupassa muutoin. Tapanilan Terveys pyrkii kohtuullisin toimenpitein siihen, että Tuotteita on saatavilla. Kun Tuote myydään loppuun, asiasta ilmoitetaan Verkkokaupassa mahdollisimman pian.

Tuotteet eivät ole myynnissä jälleenmyyjille.

Kaupan vastuu tehdystä tilauksesta tai Tuotteen huonosta saatavuudesta tms. rajoittuu aina sopimuksen purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen suoritusten palauttamiseen.

4. Tuotteiden toimittaminen, omistusoikeus ja vaaranvastuu

Toimitusaika ja -paikka. Tuotteet toimitetaan kohtuullisessa ajassa, joka on normaalisti noin 1-3 päivää tilauksesta, ja viimeistään neljän (3) viikon kuluessa sopimuksen syntymisestä. Toimitusaika voi vaihdella Tuotekohtaisesti. Tuotteet toimitetaan asiakkaan ilmoittamien tietojen perusteella lähimpään postitoimipaikkaan tai vastaavaan. Tuotteet toimitetaan ainoastaan Suomeen (pois lukien Ahvenanmaa). Tuotekohtaisesti voi olla myös muita alueellisia rajoituksia, joista ilmoitetaan Tuotteen yhteydessä tai muutoin Verkkokaupassa.

Mikäli tilaukseen sisältyy useampia Tuotteita, Tapanilan Terveydellä on oikeus toimittaa Tuotteet useammassa kuin yhdessä toimituksessa.

Omistusoikeus ja vaaranvastuu. Tuotteen omistusoikeus siirtyy asiakkaalle heti sopimuksen teon jälkeen. Tuotteen vaaranvastuu siirtyy asiakkaalle, kun asiakas on saanut Tuotteen hallintaansa (esimerkiksi kuittaamalla sen postista).

5. Asiakkaan oikeus peruuttaa sopimus

Sopimuksen peruuttamisesta ilmoittaminen. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamalla siitä tilausvahvistuksessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen info@t-talo.fi neljäntoista (14) päivän kuluessa siitä, kun hän on vastaanottanut Tuotteen. Sopimus katsotaan perutuksi, kun palautettava Tuote on toimitettu postitoimipaikkaan asiakaspalautuksena.

Peruutusoikeuden edellytykset ja toteuttaminen. Peruutusoikeuden edellytyksenä on, että palautettava Tuote ja sen myyntipakkaus ovat olennaisesti muuttumattomia sekä myyntikelpoisia ja että Tuote on alkuperäisessä pakkauksessa kaikkine toimitettuine osineen. Asiakkaalla on oikeus tutustua Tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan Tuotteen liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen Tuotetta menettämättä peruutusoikeuttaan. Tuotetta ei kuitenkaan saa ottaa käyttöön.

Peruutusoikeus ei koske tuotteita, jotka ovat sinetöity eikä myöskään hygieniatuotteita tai asiakaskohtaisesti räätälöityjä tuotteita.

Asiakkaan on pakattava ja pehmustettava Tuote vastaavasti kuin alkuperäinen lähetys sekä liitettävä mukaan tosite Tuotteen osto- ja noutopäivästä postista sekä toimitettava se postitoimipaikkaan postin kuljetettavaksi. Puutteellisia Tuotepalautuksia ei hyvitetä asiakkaalle, vaan ne toimitetaan asiakkaan kustannuksella takaisin.

Tapanilan Terveys maksaa palautettavan Tuotteen postituskulut, mikäli palautettava Tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina ja kirje tai paketti on lähetetty Suomesta.

Tapanilan Terveys voi myöntää lakisääteistä peruutusoikeutta laajemman palautusoikeuden Tuotteelle poikkeustapauksessa. Poikkeuksellisesti myönnetystä palautusoikeudesta Tapanilan Terveys veloittaa Tuotteen käsittelystä ja arvonalennuksesta aiheutuvana kuluna asiakkaan kanssa sovitun määrän, kuitenkin vähintään 25 % Tuotteen mukaisesti.

Asiakkaan tulee palauttaa Tuote osoitteella Tapanilan Terveys, Mäenalus 23, 00730 Helsinki. Tapanilan terveys ei ole vastuussa kuluista tai viiveestä, joka aiheutuu siitä, että asiakaspalautus toimitetaan johonkin muuhun kuin yllä määriteltyyn osoitteeseen.

Hyvitys palautusten yhteydessä. Tapanilan terveys palauttaa asiakkaalta mahdollisesti vastaanottamansa suoritukset samalle maksuvälineelle kuin alkuperäinen veloitus on tapahtunut. Tapanilan terveys maksaa suoritukset viimeistään kolmenkymmenen (30) päivän kuluttua vastaanotettuaan asiakkaan palauttaman Tuotteen.

Mikäli asiakas ei nouda toimitettua postipakettia, on siitä ilmoitettava tilausvahvistuksessa ilmoitettuun palvelunumeroon tai sähköpostiosoitteeseen mahdollisesti ennakkoon maksettujensuoritusten palauttamiseksi.

6. Tuotteen virhe ja reklamaatiot

Tuotteen virhe. Tuotteessa on virhe, jos se ei vastaa sitä, mitä on sovittu eikä poikkeaminen johdu asiakkaan vastuulla olevasta seikasta tai ylivoimaisesta esteestä. Tuotteen virheellisyys arvioidaan sen ajankohdan mukaan, jolloin Tuotteen vaaranvastuu siirtyy asiakkaalle. Tapanilan terveys vastaa virheestä, joka Tuotteessa on ollut luovutusajankohtana, vaikka virhe ilmenee vasta myöhemmin.

Tapanilan Terveys ei vastaa asiakkaan tai kolmannen osapuolen vastuulla olevista seikoista johtuvista virheistä. Tällaisia ovat mm. virheet, jotka johtuvat Tuotteen käyttämisestä Tuotekuvauksen vastaisesti, Tuotteen virheellisestä, puutteellisesta tai ohjeiden vastaisesta käytöstä, säilytyksestä, asennuksesta, huollosta tai ylläpidosta. Tapanilan terveys ei myöskään vastaa sen vaikutuspiiristä riippumattomasta syystä aiheutuneista vioista Tuotteissa. Tällaisia ovat mm. virheet, jotka johtuvat jännitehäiriöstä, ukkosesta, sähköverkosta, tulipalosta, vesivahingosta tai muusta onnettomuudesta.

Virheilmoitus. Asiakas ei saa vedota Tuotteen virheeseen, jos hän ei ilmoita virheestä Tapanilan terveydelle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi se pitänyt havaita. Yritysasiakkaiden osalta virheilmoitus on tehtävä kahden (2) viikon kuluessa edellä mainitusta ajankohdasta. Virheilmoitus on tehtävä osoitteeseen info@t-talo.fi tai p. 050 533 3335.

Virheen korjaaminen. Tapanilan Terveys korjaa virheen tai toimittaa virheettömän Tuotteen virheellisen tilalle kohtuullisessa ajassa asiakkaan virheilmoituksesta omalla kustannuksellaan. Tapanilan Terveys saa kuitenkin kieltäytyä oikaisemasta virhettä, jos siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa.

Tapanilan Terveys vastuu virheestä rajoittuu aina sopimuksen purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen suoritusten palauttamiseen.

7. Takuu

Tuotteilla ei ole takuuta muutoin kuin tässä dokumentissa on muutoin määritelty.

8. Henkilötietojen käsittely

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja muut tiedot. Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Tapanilan Terveyden asiakasrekisteriin. Tapanilan Terveys käsittelee henkilötietolain mukaisia henkilötietoja mm. asiakassuhteen hoitamisessa ja markkinoinnissa lain määrittelemällä tavalla.

Tapanilan Terveydellä on oikeus tallentaa asiakaspalvelupuhelut sekä muu viestintä mahdollisesti syntyneiden sopimuksien todentamiseksi, palvelun laadun tarkkailemista ja kehittämistä varten sekä asiakaspalvelun kehittämiseksi.

Asiakkaan tarkastusoikeus. Asiakas voi käyttää henkilötietolain 26 §:n mukaista tarkastusoikeuttaan (asiakkaan oikeus saada tietää, mitä häntä koskevia tietoja henkilörekisteriin on tallennettu tai, ettei rekisterissä ole häntä koskevia tietoja) lähettämällä tarkastuspyynnön kirjallisesti ja allekirjoitettuna osoitteella:

Tapanilan Terveys
Asiakasrekisteri
Mäenalus 23
00730 Helsinki

Asiakkaan kielto-oikeus. Asiakas voi kieltää Tapanilan Terveyttä käsittelemästä itseään koskevia henkilötietoja suoramainontaan, etämyyntiä tai muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta varten ilmoittamalla asiasta yllä mainittuun osoitteeseen.

9. Muut ehdot

Asiakaspalvelu. Tapanilan Terveys laskuttaa Verkkokaupan asiakaspalvelusta kohtuullisen puhelumaksun. Puhelumaksu ilmoitetaan asiakaspalvelunumeron yhteydessä.

Ylivoimainen este. Tapanilan Terveys vapautuu tämän sopimuksen mukaisista velvoitteistaan ja velvollisuudestaan maksaa asiakkaille vahingonkorvausta, jos sopimusvelvoitteiden rikkominen tai niiden täyttämättä jättäminen johtuu ylivoimaisesta esteestä. Vapauttamisperusteeksi (force majeure) katsotaan sellainen tämän sopimuksen täyttämisen estävä ja sopimuksen syntymisen jälkeen sattunut epätavallinen ja asiaan vaikuttava tapahtuma, joka on Tapanilan Terveydestä riippumaton, ja jonka vaikutuksia Tapanilan Terveys ei voi kohtuudella välttää tai voittaa. Tällainen tapahtuma voi olla esim. sota, kapina, pakko-otto tai takavarikko yleiseen tarpeeseen, energiajakelun keskeytys, työselkkaus, tulipalo, ukonilma tai muu luonnonilmiö, kolmannen aiheuttama kaapelivaurio tai muu vaikutuksiltaan vastaava ja epätavallinen Tapanilan Terveydestä riippumaton syy. Jos sopimusvelvoitteen täyttäminen viivästyy jostakin edellä mainitusta syystä, sopimusvelvoitteen täyttämisaikaa jatketaan niin kauan, kun kaikki tapaukseen vaikuttavat olosuhteet huomioon ottaen on pidettävä kohtuullisena.

Sovellettava lainsäädäntö. Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia pois lukien sen lainvalintaa koskevat säännökset. Nämä ehdot eivät vähennä kuluttaja-asiakkaalle kuluttajansuojalain (1978/38) mukaisesti kuuluvia oikeuksia.

Riitaisuuksien ratkaiseminen. Osapuolella on oikeus saattaa tämän sopimuksen tulkinnasta aiheutuneet erimielisyydet käräjäoikeuden käsiteltäväksi. Jos asiakkaalla ei ole asuinpaikkaa Suomessa, ratkaistaan tätä sopimusta koskevat riitaisuudet Helsingin käräjäoikeudessa.

Kuluttaja-asiakas voi saattaa sopimusta koskevat erimielisyydet myös kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Kaikista tätä dokumenttia koskevista kysymyksistä, reklamaatioista ja parannusehdotuksista voi olla yhteydessä sami.manty-aho@t-talo.fi